tisdag 12 juni 2012

Bakbok nr 2?!

Jag får erkänna att jag stundtals drabbas av ett habegär som inte är hälsosamt det händer alltför ofta när det kommer till böcker. För ett tag sedan gjorde vi en uppskattning av inköpspriset på de böcker vi äger och kom fram till att det är en onödig och alldeles för stor kostnad, ofta kan man fynda på loppis istället.

Efter detta har jag hållit mig i skinnet och försökt undvika bokhandlar över huvudtaget, jag lät till och med bli att besöka årets bokrea för några månader sedan. Men så i helgen strosade jag runt på stan och kikade in i en bokhandel som vanligtvis inte tilltalar mig så mycket. De har alldeles för mycket krims-krams och ett rätt dåligt utbud av böcker, det är dessutom väldigt dyrt. Jag lyckades ändå hitta en del intressanta böcker men blev snål och gick hem istället.

So far so good, tills jag senare samma kväll lägger en beställning och nu kan jag knappt bärga mig. Jag tror att det kan vara min nya bakbibel som är på väg! Jag skrev ju tidigare om hur jag börjat bli lite less på "A Piece of Cake" och nu har jag nog hittat den. En amerikansk bakbok som inte är baserad på kakmixar, "Det bästa från Magnolia Bakery New York".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar